tirsdag 8. november 2011

Film: Paris

Jeg har sett en nydelig film, Paris, av regissør er Cedric Klapisch.



Rammen for filmen er en historie om danseren Pierre (Romain Duris), som er blitt alvorlig hjertesyk. Søsteren, Elise (Juliette Binoche), alenemor til tre barn og travel sosialarbeider, flytter inn for å hjelpe. Deretter veves andre historier og liv inn i rammen på ulike måter. Professoren som sender sensuelle/poetiske/desperate meldinger til en kvinnelig student. Torghandleren hvis ekskone flørter med de mannlige torgkollegane - og gjenfinner sin attraktivitet. Den rike pariskvinnen som knytter kontakt med en afrikansk mann da hun er på ferie, og hans reise mot byen han bare kjenner fra et postkort.

Her er det mye Paris-stemning. Den røde mølle. Sacre Coeur. Operaen. Eiffeltårnet. Kafeene. Parkene. Det er bare å nynne på en Piaf-låt og nyte!

Anbefales!

3 kommentarer:

  1. Åå, denne skal jeg LETT se! Fin anbefaling!

    SvarSlett
  2. Denne står ganske langt opp på MÅ SE lista mi :-) Gleder meg!

    SvarSlett
  3. Har jeg ikke hørt om, men denne MÅ jeg da se!! :-) Kanskje jeg skal ønske meg den til jul? :-)

    SvarSlett

Det er sååå kjekt å få tilbakemelding på innlegget mitt. :-D