torsdag 14. oktober 2010

Diane Setterfield: Den trettende fortellingen

Et antikvariat. En lidenskap for bøker. En hemmelighet. Dette er rammene for Margarets liv.

En dag får Margaret et brev fra den verdenskjente forfatteren Vida Winter. Margaret dras mot utfordringen Winter gir henne.

Og opp rulles historier - og mysterier - av en annen verden!

Her er referanser til Jane Eyre, og til landsbygd-England. Det er ulykkelig kjærlighet, hemmeligheter, engelske skulpturhager. Det er nåtid og fortid i en fascinerende blanding.

Jeg likte denne boka; jeg hadde få forventninger, og ble positivt overrasket. Herlig!

3 kommentarer:

  1. Å ja, denne hadde jeg helt glemt! Den var så fin! Passer jo utrolig godt som høstbok i sofaen egentlig.

    SvarSlett
  2. Så artig at du likte denne boken, som jeg syntes var kjedelig... :-)

    SvarSlett
  3. Denne skal jeg ta ned fra hylla igjen. Jeg synes den er så fin:-)

    SvarSlett

Det er sååå kjekt å få tilbakemelding på innlegget mitt. :-D