søndag 6. juni 2010

Brente skygger av Kamila Shamsie

Da jeg leste denne innså jeg at jeg lenge har savnet å gi meg hen til en skikkelig god fortelling.

Dette er en slik. Jeg er veldig begeistret!

Boka er historisk fundert. Fra Nagasaki i 1945 til New York like etter tvillingtårnenes fall, via delingen av India i 1947.

Mennesker møtes på tvers og på tross av kulturer. Kjærlighet og vennskap oppstår - og blir satt på knallharde prøver.

Jeg leste og leste. Kunne ikke få nok.

Vakkert og rørende. Trist. Imponerende innsiktsfullt i menneskers følelser og handlinger.

Sett deg godt til rette - les og nyt!

6 kommentarer:

  1. Glad for at du også likte den :-)

    SvarSlett
  2. Kanskje det er den boka jeg skulle ha begynt med nå? Jeg har så vanskelig med å komme i gang med en ny bok, har overhodet ikke leselyst og det står mange uleste bøker i hylla mi...Kanskje det er sommeren?? :-)

    SvarSlett
  3. Dette bekrefter det jeg har trodd, nemlig at boka er god, - har den klar, må bare lese ferdig Morgen i Jenin :-)

    SvarSlett
  4. Jorid: Jepp, den var fin. Godt jeg leste om den hos deg og ble trigget.

    Groskro: Hm ... Ikke leselyst? Innimellom trenger man ikke en ny halvgod bok på cv-en, nei. ;-) Jeg tror du vil like denne.

    Solgunn: *ler* Veldig morsomt at du tar mine ord som en bekreftelse på at den er god. Objektivt sett; ja, jeg mener denne er god. Både som en god fortelling og et godt språk med nydelige og lagt fra klisjeaktige bilder. Og rent subjektivt; Drivet, persongalleriet, spenningen gjorde at denne var midt i blinken for meg akkurat nå!

    SvarSlett
  5. Disse bøkene dere snakker om her har jeg så veldig lyst til å lese.

    SvarSlett
  6. Dette høres ut som boka jeg skal ha med på ferie i sommer :) Takk for tips!

    SvarSlett

Det er sååå kjekt å få tilbakemelding på innlegget mitt. :-D