torsdag 5. november 2009

Harry Potter og Føniksordenen



Voldemort er tilbake. Voldemort er tilbake!

Og det er farlig. Det forstår både Harry, Humlesnurr og medlemmene i Føniksordenen.

Departementet, derimot, fornekter det hele. De prøver å ekskludere Harry fra Galtvort. Da det ikke går, sender de like godt Dolorosa Uffert til skolen. Hun er magiminister Bloefs høyre hånd. Snart er hun inkvisitor. En supergiftig, elskverdig bløtkake av en dame. Dolorosa er nemlig rosa.



(Jeg som har hatt et cerise og lilla liv de siste tre år, ble plutselig redd for at jeg framstår som denne dama. Men dette var ganske visst en digresjon -.)

Jeg har lest boka - og sett filmen. Som vanlig har boka et vell av detaljer som jeg savner i filmen. Jeg innser at jeg elsker detaljene, og er glad jeg har lest historien først. Likevel - les og se! J.K. Rowlings trollmannsunivers er fantastisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er sååå kjekt å få tilbakemelding på innlegget mitt. :-D