søndag 27. september 2009

Konsert med Solveig Slettahjell


















Kilde: http://www.universalmusic.no/Nyheter/solveig_slettahjell_tarpan_seasons

Solveig Slettahjell. Med slepende fløyelsstemme.

Jeg var på konsert med henne i Dokkhuset i går. Hun presenterte sitt nye album Tarpan seasons sammen med Slow Motion Orchestra.

Sakte. Ja. Trøkk. Ja. Rørende. Ja.

Jeg syns Slettahjell har funnet sine toner og hun presenterer dem intenst vakkert. Musikerne i Slow Motion er også nydelig gode. Tangentsoloene til Andreas Ulvo var til å miste pusten av.

Hvis man liker melodiøs jazz med preg av litt rock og country anbefaler jeg å dra på konsert - hun er på turne nå - eller å kjøpe skiva.

Spor seks, December Song, blir min førjulssang i år.

1 kommentar:

  1. Det var en spennende anbefaling! Kanskje jeg skal prøve det? Er glad i jazz :-)

    SvarSlett

Det er sååå kjekt å få tilbakemelding på innlegget mitt. :-D